Wednesday, February 22, 2012

FRUST hanya 1 minit


aku baru je lepas check result exam aku utk kali pertama degree ni
sgt2 kenalim (bahasa kelate) 
atau dlm bahasa ibunda sgt2 berdebar 
atau dalam bahasa omputih nervous..
pagi2 lagi handphone da berbunyi..
arghh gila x senang aku nak tidur..
dalam pukul 9 member aku call tanya result aku..
"Jo, aku repeat OPM (operational management)"
masa tu aku yang tgh mamai2 tu terus bangun..
dalam hati dap dip dup! aku check semua mesej2..
ramai yang kata fail opm..
cepat2 aku on laptop dan sign in email..
arh..aku dah nampak email dr uitm..
nak klik ke x? baca bismillah..jampi serapah..segala bagai la..
cari kekuatan..1 2 3..aku klik ! pastu aku lari..
x mampu aku nak tengok lagi..pergi dapur jap..
sarapan 10 minit.. kalau boleh 1 jam sarapan pun x apa..
perlulah sarapan dulu..nak check result perlukan tenaga juga..
buatnya terkejut tengok result..mana tau tetiba dapat 4 flat
kompem la aku pengsan ! 
agak2 jantung da kembali normal..slow2 aku pergi balik kat laptop..
duduk depan laptop sambil tutup mata..ada la dalam 5 minit..
agak2 macam hampir tertidur balik tu baru aku buka mata..
erk ! pointer aku..
X SAMPAI TARGET..
tp alhamdulillah..aku lulus semua dengan jayanya..
jayanya ? 
euww belum berjaya lagi ok..

kenapa ea..tiap kali dapat result aku hanya mengambil masa selama 1 minit untuk frust..lepas tu aku boleh gelak besar macam bdk dpt pointer dekan..x pun menang lottery sambil layan running man dan makan makanan ringan ibarat tengah menonton wayang 3D yang tiketnya berharga RM20..hrmmm adakah ini punca pointer aku x pernah capai target..frust hanya 1 minit aje Jo !

IBU !!! MAAFKAN ANAKMU INI


thanks buat semua yang ucapkan tahniah dan mendoakan kejayaan aku
dengan ini..saya Nurul Atiqah atau Jojo tapi bukan Lisa Surihani berikrar..dengan izin Allah saya akan berusaha lagi lagi dan lagi demi diri sendiri, ibubapa, dan akhirat..

aku nak degree kelas pertama..nanti ptptn x payah bayar balik..

"AMINN"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...