Sunday, February 5, 2012

bicara tentang politik



Politik ? UMNO..PAS..DAP..MCA..bla bla n bla mana 1 aku sokong ?


sudah tentu aku sokong





huahaha
opss..sorry2~
aku terlupa yang aku dalam mood serious
be serious Jojo !



erk.. maaf byk2 kerana aku mmg benar2 jahil ttg politik. Segala jawapan aku adalah andaian aku sendiri berdasarkan keterangan dan pemerhatian sekeliling aku ..walaupun orang-orang sekeliling aku semuanya hebat-hebat berpolitik termasuk ibu dan abg long aku sendiri tapi aku tidak..bagi aku, walaupun diumur 22 tahun aku sudah boleh mengundi, membuat pilihan parti mana yang layak untuk aku bernaung tapi aku masih ada urusan yang lebih penting..Yup, sangat penting. penting untuk melihat ibu bapa aku bahagia dengan kejayaan aku. mengumpul ilmu dunia sehingga aku fasih dalam ilmu dunia barulah aku boleh bercakap..bercakap sesuatu yang sahih..bercakap pun perlu ada ilmu..memang benar ilmu politik juga sebahagian ilmu dunia..tapi aku masih belum layak..tapi aku akan cuba untuk memahami apa itu politik sebenar..politik sebanar dan bukan politik kotor..kalau aku bercakap tentang politik tanpa ilmu dan bercakap sesuatu yang salah bukankah ia akan menjadi isu fitnah..dan sesungguhnya fitnah itu sangat keji..Tiada niat nak bercakap pada mana2 pihak yg aku sendiri tidak tahu akan perjuangan mereka..bagi aku semua parti politik memegang objektif yang sama iaitu memuaskan hati rakyat demi kesejahteraan negara termasuklah pembangunan dan pendidikan negara..tapi disebaliknya Allah hu alam..bak kata abg long "kita tidak mampu mencari parti politik yang baik, kita cuma mampu mencari parti politik yang kurang jahat"...Maaf sekali lagi =)

si kecil yg belum fasih ttg politik cuba berbicara..gara2 program yg aku join pg td..program media sosial 1 Malaysia



ahli panel
kepincangan prs kel dr perspektif sej n islam dan masa hadapan
teringat kata2 salah sorg ahli panel 
"maklumat yg diperolehi dan akan disebarkan mestilah tepat,nyata n jitu..jgn meraban..kaji dahulu"


 
gambar agak berkualiti sbb gambar curi dr fb dot dot dot
auditorium kompleks jabatan kebudayaan dan warisan negeri kelantan

dipenuhi oleh gelombang merah..aku jgk turut berpakaian merah..kikikiki~

abg long berucap wakil mahasiswa..kih3
"hilir pakai ipad"

  gimik a.k.a program last

program yang agak santai..best..ilmu yg padat
tp masa program ni berlangsung..aku banyak main2..
disebabkan mengantok teramat sgt terpaksa aku buka phone main game sudoku
super n pro sudoku ok !
heeeheeee~



tak kisah parti mana pun..
yang penting saya rakyat Malaysia yang mahukan Malaysia sebagai sebuah negara yang aman


luahan dari seorang pemerhati bebas tanpa lesen~
mengarang sambil layan lagu tamil..erk !

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...