Thursday, February 2, 2012

BERDIKARI~


Berdikari @ berdiri diatas kaki sendiri..ye lah..x kan di atas kaki kau plk..

BAB MAKAN

bila perut betul-betul dah berkeroncong..
sampai tahap dah nak kena gastrik, baru lah mulut mula bersuara..

anis kau nak makan apa hari ni..?
kau nak makan apa..?
dia soal aku balik..and aku tanya balik..
kau nak makan apa..? 
then..dia soal aku balik..

ulang2 sampai 100x ..akhirnya aku jgk buat keputusan..masak nasi goreng aje lah..kedapur..
melukut di depan peti ais..tenung2 peti ais..geledah sana sini cari bahan..keluarkan bahan..

anis..bawang ni nak potong ke tumbuk..
kau rasa? 
mcm biasa..aku tanya n dia soal aku balik..haha..
potong aje lah..jimat masa..

anis..cuba rasa..ok x..
erm..entah..ok kot..
kot ?..
xsedap..tp xtau apa yg kurang..

erk..apa lg..tambah kicap banyak2..last2 nasi goreng kitorang x masin x tawar..
tp manis semanis senyuman ku..wuhuhu~

2 3 4 hari ulang menu yang sama..kononnya nasi goreng aku lah paling sedap..tiada tandingannya di dunia ini..sekadar jaga hati dan perasaan sendiri..kalau tak mau je aku menangis smbil makan nasi teringat masakan ibu di kelantan..perghh..sambal belacan..melelehhhh..tapi apa pun kena terima kenyataan..hidup perlu diteruskan..nasi goreng, telur goreng, kicap manis, sardin n meggi memang menjadi menu utama untuk orang bujang sebagai student seperti aku..kononnya x ada masa nak masak masakan ala2 chef wan..lebih lagi dikala sengket atau kata lain poket kering..makan pun dgn muka tanpa perasaan..muka cengeng lah katakan..kalau rasa nak best sikit ambil sos mcd..selera sikit..ada bau2 mcd ! hoho~

ini la menu org bujang..cool? cool mak limah kau ! cool ke hidup bujang..? erk..masa duit banyak..mula2 dapat PTPTN, hari-hari call mcd pun boleh..hujung sem..nah ! ambil kau..biskut kering cicah milo pun best~

pape pun aku tetap bersyukur dgn rezeki yg Allah bagi..sentiasa ingat ye wahai kawan2..makan lah ala kadar..jgn ikut nafsu..erkkk..tetiba ada nasihat disini..peace yo! =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...