Saturday, July 28, 2012

Sabarlah wahai sahabat



 assalamualaikum 


disaat seorang sahabat di timpa masalah. aku hanya mampu memberi kata kata nasihat dari jauh. sedih sebab aku tak mampu nak ada di sisi dia menjadi pendengar luahan hati dia. nak call tapi sentiasa tiada kesempatan. saat dengar berita tentang masalah tersebut hati aku terus tertanya tanya macam mana keadaan dia. ok kah dia di saat ini. 

aku faham apa yang dia rasa sebab aku pun pernah mengalaminya. orang yang aku sayang juga pernah koma selama seminggu. masa tu hanya doa tak henti henti yang dapat aku bantu. nak cari kekuatan pun susah. berderu deru mesej dari sahabat memberi semangat. alhamdulillah sekarang dia dah ok. 

disaat ini aku pula yang cuba memberi semangat kepada sahabat aku merangkap satu satunya roommate aku sekarang. orang yang dia sayang sedang koma akibat kemalangan jalan raya. sekarang berada di wad icu. mungkin sedang bertarung nyawa.

dia mengatakan yang dia sangat sedih. aku faham tapi la tahzan wahai sahabat. segala yang berlaku sudah tertulis di luh mahfuz. kita hanya mampu berdoa memohan agar dia cepat sedar dari koma dan sembuh sihat seperti sedia kala. aku harap sahabat aku boleh tabah lebih lebih lagi di bulan Ramadhan ini.

wahai rakan blogger doakan insan yang bernama Hadif Hafiy cepat sembuh. terima kasih :)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...