Tuesday, July 17, 2012

dulu dan sekarang

assalamualaikum :)

hari ni tak tahu kenapa hati kacau bilau. nak tenangkan hati layan blog. tetiba dapat idea *ting! (bayangkan ada mentol atas kepala) nak cerita sikit pasal dulu dan sekarang. hewhew~

dulu diploma sekarang degree. dulu uitm machang sekarang uitm segamat. dulu accounting sekarang islamic banking. dulu bercinta dengan calculator sekarang dengan tafsir al-Quran. kalau dulu pergi kelas pakai seluar jeans tapi sekarang baju kurung hari hari ayu anggun persona gitu. kalau dulu aku banyak cakap tapi sekarang aku sangat pendiam ditambah pula dicop sombong. mungkin sebab faktor faktor rakan sekelas. kalau dulu semua sebaya tapi sekarang aku rasa aku paling muda dalam kelas. kalau dulu nak present selalu rasa macam tak menjadi. tapi bila degree confident & alhamdulillah puas hati. mungkin sebab kalau dulu bila nak present selalu fikir "ala, present je kot. baca je la kat slide tu" tapi sekarang niat dah lain "kena present bia semua orang faham!". dah nampak sikit yang pemikiran aku dah sedikit matang. kikikih. 

kalau dulu muka licin tanpa sebarang cela =.=" tapi sekarang segerombolan jerawat degil bertapa di kedua dua pipi. orang kata "oh! jojo baru nak matang ada jerawat" tapi bagi aku " ini jerawat stress laaa!". bila degree baru aku tahu erti stress. kalau dulu main je lebih. pegang jawatan tu. pegang jawatan ni. masuk pertandingan itu ini la. ada menang tapi banyak kalah =.=". kalau dulu terlalu banyak masa terluang dan dibazirkan begitu sahaja. main kejar kejar, berjoget, layan movie ramai-ramai, lepak tepi bukit, berjogging, mengorat, tapi sekarang terlalu banyak masa berkualiti. study, study, study, on9 fb, study dan study. kalau dulu tidur cukup 7 jam tapi sekarang dapat tidur 3 jam pun dah rasa diri bertuah sangat sangat.

ermm. sekejap je kan. rasa macam baru semalam ibu abah hantar aku daftar uitm. masa, kenapa kau begerak begitu pantas. apa pun masa tak akan mengubah prinsip hidup aku. insyallah segala perubahan aku harap perubahan kearah kebaikan. teman, jika aku berubah kearah yang tidak elok, nasihatlah aku sebaik mungkin :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...