Sunday, March 3, 2013

tahun akhir. moga moga dipermudahkan segalanya :)

assalamualaikummmmm :)

alhamdulillah...setelah 12 jam dalam keretapi akhirnya sampai juga di kota tempat aku menuntut ilmu SEGAMAT.  walaupun tak puas berholiday lagi, terpaksa merelakan diri pulang ke sini. eh, nak tuntut ilmu mana boleh paksakan. haha. so, ikhlaskan diri la ye. heee. lagi pun ni tahun akhir. sem depan dah praktikal. belum tentu lagi kat segamat ke tak kan ? hehe.

bila masuk sem baru. macam biasa la. mesti orang tanya azam kan ? sambut tahun baru azam pun kena baru. sambut ulang tahun kelahiran pun buat azam jgk. masuk sem baru pun nak ada azam baru jgk kan ? haha. so, azam aku sem ni tak banyak berubah. sama macam sem depan. tapi upgrade sikit la.

sem ni subjek semua boleh kata subjek killer. 6 subjek dan semua 4 jam kredit. mak aiiii. semputttt. jadual pun padat. tak mcm sem lepas. sem lepas ok sikit sebab ada subjek yg aku da ambil masa intersesi. harap harap semuanya terkawal la. jgn stress sudah la. harap jgk migrain tak serang aku.

sem ni aku duduk rumah lama tapi bilik baru. wehuuuu. roomate tetap yang lama tapi ada housemate baru. hai housemate baru, saya Jojo, awak? errrkkkk saya, awak ? geli mak dengar. haha.

hari tu aunty (tuan rumah) ada mesej aku. siap cakap "rumah dah BERSIH. jangan terkejut beruk" kah3. mula2 masuk takde la nak terkejut sangat. tapi buat2 la terkejut depan aunty. haha. siap cakap "fuyooo bersihnya" padahal mmg selalu bersih mcm tu. eh yeke ? =.=". tapi bila aku masuk dapur memang aku terkejut beruk kauuuuu. nanpak bersih gileee. tapi ada satu yang tak kena. tau apa ? mana semua makanan2 sem lepas? amek kau. dia kemas habis semua barang kami dia buang. yang sakit hati makanan yang aku simpan dalam box makanan aku pun dia buang. mak!!!! huhu. nasib baik tak dibuangnya sekali dengan box. beras yang setengah kilo, sardin 4 tin, sos yg tak buka lg, jajan2, banyak lagi laaa. kalau di kira mau lebih dari seratus lebih. sebagai student yang bergantung pada PTPT je ni memang aku berkira. huhu. apa boleh buat. benda dah jadi. nak komen lebih2 kang kena halau pulak =.="



 dapur. ok bersih.

 bilik laundry. ok bersih !

 ruang tamu. oyeah3. bersih !!



barang banyak tak kemas lagi kau sebuk merapu dalam blog ni ea Jojo. haha. 


 barang aku. letak luar dulu. nampak menyemak je dalam bilik


barang anis. dannnn itulah katil saya. 



tahun akhir, moga-moga dipermudahkan segalanya oleh Allah swt :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...