Tuesday, March 12, 2013

keajaiban


keajaiban.
yup. itulah yang berlaku kat aku sejak dua menjak ni
kalau hati terdetik, teringin dan teringat sesuatu. mesti lepas tu akan berlaku.

contohnya.
masa kat klinik gigi hari tu.
masa tunggu giliran nak masuk.
teringat akan kawan lama yang dah 5 tahun tak jumpa
bila nama dipanggil masuk.
bila melangkah menuju ke kerusi
tiba tiba ada orang peluk dari belakang.
bila toleh belakang rasa macam nak menjerit je
tiba tiba berdrama pula.
lupa kejap yang diri diperhati dokter dan nurse nurse lain.
kih2.
aku jumpa kawan yang aku teringat masa menunggu giliran tadi
dia dah jadi jururawat gigi
haha. rasa ajaib betul.

contoh ke 2.
entah macam mana
hati teringatkan orang yang pernah melukakan hati ni
cewahhh buat ayat terluka plk.
kih3.
tapi yang peliknya.
aku langsung tak boleh ingat macam mana muka dia.
cuma ingat kenangan kenangan yang pernah dengan dia
makan sama sama, menyanyi sama sama, borak sama sama.
disebabkan aku tak ingat macam mana muka dia
jadi aku pasanglah hajat.
nak tengok muka dia.
nampak dari jauh pun tak apa la
sebab aku memang tak ada niat nak bercakap dengan dia pun
nak di jadikan cerita
keesokan harinya,
masa aku main skroll list contact dalam whatapps
aku nampak nama dia.
Allah tunaikan permintaan aku dengan cari aku dapat tengok gambar dia
melalui profile picture yang dia guna kat whatapps.
tak kisah la macam mana pun.
asalkan aku dapat tengok muka dia yang sekarang.

contoh ke 3
arghh. da malas nak taip.


kesimpulannya. Allah swt akan tunaikan permintaan kita cuma yang bezanya cepat atau lambat. segala keajaiban datangnya dari Allah SWT. salam, :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...