Tuesday, February 5, 2013

Allah, tolong ingatkan aku.........


aku bukan asal dari keluarga yang kaya. untuk capai tahap kesenangan yang dikecapi sekarang, semuanya bermula dari bawah. aku ingat disetiap pengorbanan ibu abah untuk anak anak mereka, mencari rezeki yang halal di siang dan malam, menyediakan keperluan kami, agar kami selesa, agar kami tak rasa keperitan yang pernah mereka lalui. Syukur Alhamdulillah.

dan bila mana suatu hari nanti aku sudah boleh berdikari seratus peratus, hidup berjauhan dari mereka dan mereka berikan aku kepercayaan sepenuhnya, aku mohon supaya Allah sentiasa kuatkan ingatan aku akan setiap pengorbanan ibu dan abah terhadap aku dan semoga aku tidak tertipu dan terpedaya oleh manisnya dunia. akan aku balas pengorbanan mereka hingga hujung nyawa. aku memang anak emak. aku memang anak ayah. aku memang anak manja. sekian


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...