Friday, March 16, 2012

hari ini bukan hari semalam tapi untuk hari esok



HARI INI..yea..aku akui..tajuk gila bosan kan..tapi pape pun aku paksa korang please layan juga !

You know what?

aku nak cerita..hari ni 1st day masuk kelas bel
Semalam dah dgr lecturer yg bakal mengajar adalah ketua bahasa di uitm segamat.
That mean, dia seorang yang tegas, cerewet dan yang penting aku akan rasa nak terkencing je bila dlm kelas dia..ayyyoooo

Dah ramai yang ajak tukar kelas..tapi bagi aku, THINK POSITIVE JOJO

Mula2 masuk kelas dia..soalan pertama yang menggedik gedik dlm fikiran aku.. "ini ke lecturer bel ak? Asal comel sgt ? asal muda sgt ? hmmmm" secara x langsung aku terlupa..soalan pertama aku mengandungi 3 soalan..erkkk =.="

Lecturer aku sgt lah over acting walaupun dia x mengaku dia sedemikian..suka buat gaya pelik2..tapi hakikatnya dia mmg kelakar..dalam kelakar dia jgk tegas.. "i don’t want u speak malay in my class..i don’t understand ur malay language..i only understand english language" gitu lah bunyinya kot..haha..dlm fikiran “erk..mmg la..nama lagi kelas english kn..tp, xperlu laaaa..hmmm..hmmm..xbaik jojo !” memonolog dlm hati shj.

Lepas habis kelas bel..sudah2 tentu tahap kelegaan meningkat 100% kan..sebabnya tak perlulah aku menjawab soalan soalan lecturer yang diberi dimana aku banyak mengunakan perkataan “hmmm..hmmmm..hmmm..” sambil menyengih menunjukan kejelitaan diri yg lg cun serta comel !

Pape pun diharapkan lecturer ni senang berunding..please jgn tolak topic presentation saya ye madam :)
Good luck jojo..u can do it..i’allahhhh..amin..

Erm..actually.. aku bukannya nak cerita pasal lecturer aku sebenarnya..tapi aku terover mengarang plk pasal lecturer aku ni..apa boleh buat..please sambung baca lg ye :)

Nak tau x..nak tau x.. hari ni aku puasa..puasa ganti..ehee..ehee..dan aku berbuka berlaukan ikan sardin dan sayur goreng bujang sahaja..

Alhamdulillah..gastric tak datang menyerang usus2 perut aku.

Lg 1 kan kan kan…esok aku bakal ke kL..sebab-sebabnya..

 fb my sister

twitter si bongsu

Bila jeles melanda diri..inilah padahnya..arghhh PEDULI APA AKU !

Hari ni jgk aku telah menggedik-gedikan diri pergi daftar nama join program uitm walaupun sememangnya aku tahu yang aku begitu begitu busy walaupun hujung minggu..



Minggu ni : ke kL

Minggu dpn : ke career fair at mid valley n kursus pra perkahwinan

Minggu dpn lg : cabaran orientering 1 Malaysia di Pasir Gudang

Minggu dpn lg dan lg : modul uitm part 3

Minggu dpn lg lg dan lg : pengsan dari pg sampai ptg..zzzzz

Oh man.. busy nya..

Erk..ckp psl kursus pra perkahwinan tu..please jgn kata aku gedik nak kahwin awal..

Actually, niat nak kahwin kompem2 dah ada..tp calon tak ada..keciannnn~

Niat sebenar nak join program ni adalah sekadar nak kumpul ilmu je..

Don’t worry my future husband..nanti kita pergi sama2 plk k..huahaha..tolong ketuk kepala aku dgn buah durian skrg !

 berlaku salah faham di fb ! haha




Dan malam ini, aku telah menghabiskan 1 buah buku..bukan buku novel mahupun buku bel..tapi buku motivasi dan mukabukukuberbulubulukeranalinemaxislembapmacamsiputbabibu!



Ok..sekarang aku benarkan korang menjerit kuat-kuat kat telinga aku “ewww jojo..gedik nak kawin lettuwwww~ “

Yg aku suka ttg buku ni..awal-awal lagi dah mention “risiko membaca buku ini adalah INGIN SEGERA BERNIKAH!”

HEHE

Aku baca sekadar nak tambah ilmu je k..(ayat plg selamat)

Buat pengetahuan korang-korang..sekarang pukul 1:57am..housemate housemate aku semua dah tidur berdengkur krooh2..aku je masih semangat menaip sehingga ke garisan penamat menuju kebahagiaan dunia akhirat sambil menikmati secawan milo sejuk bercawankan cawan pink yang comel lg cun macam aku..



Eh eh..cakap pasal cun cun ni..teringat tadi member aku mesej “td kawan aku kata ko cun, pastu nak mintak no ko..aku malas layan, aku cakap minta sendiri la” hahahaha..tolonglah percaya bahawasanya aku telah menipu korang kot :P

Ha ! lg satu..aku nak ucapkan TERIMA KASIH wahai ABG LONG oiiiii..kerana ini ! hahehu..



Tahukah anda bahawasanya saya menaip post ni dengan dengupan jantung yang laju dan sangat tak normal..saya mula sedar saya telah mengantok tahap gaban..good night..assalamualaikum.. :)



semput wehhh..inhaler aku mana ?


4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...