Saturday, October 13, 2012

15 tips murah rezeki

assalamualaikum kawan kawan :)

tadi baru je baca tips2 murah rezeki dari ustazah Siti Nor Bahyah. sangat senang sebenarnya nak dapat rezeki dari Allah. kadang kadang tanpa kita sedar senang senang je Allah bagi pahala kat kita. betapa senangnya agama Islam ni kan ? apa yang penting usaha kita kejalan yang diredhai Allah. selain dapat rezeki dari Allah, kita jgk dapat pahalakan? kalau usaha bersungguh sungguh tapi ke jalan yang tak dihalalkan oleh Allah semuanya sia sia je. kita kat dunia ni dua dua kita perlu kejar. kebahagiaan di dunia dan juga akhirat kelak. so, meh meh baca apa yang aku baca tadi..

1. membantu penuntut ilmu
2. membantu golongan miskin
3. hijrah mencari pendapatan
4. sentiasa mengingati Allah
5. memperbanyakan doa
6. bersyukur atas nikmat
7. bersungguh sungguh melakukan perkara yang harus
8.  melibatkan diri dalam perniagaan
9. bersedekah secara istiqamah
10. menjalin hubungan silaturrahim
11. mengerjakan haji dan umrah
12. taqwa kepada Allah
13. beribadah kpd Allah dgn sebenarnya
14. istighfar dan bertaubat
15. tawakal dan usaha seiringan.

senang je kan ? semua ni tak perlu ambil masa berjam jam je. kalau tengok bola sampai 90 minit boleh buat apatah lagi nak buat perkara perkara diataskan. so, sama sama kita renungkan dan selamat beramal.  :)

macam macam bentuk rezeki yang Allah bagi kat kita. sama ada kita sedar atau tak je. kesihatan, kekayaan, kebahagian itu semua rezeki datangnya dari Allah sebagai ganjaran ketaqwaan kita pada Allah. pointer tiap2 sem yang kita dapat tu pun rezeki dari Allah.

terima kasih  :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...