Saturday, November 19, 2011

selamat datang penyakit baru..



16 nov 2011 merupakan hari dimana aku dapat 1 lagi penyakit baru..
seperti batu besar jatuh dari langit menghempap kepala aku..dumbsh!!!
masa diploma aku disahkan gastrik sebab aku selalu makan lewat..
dan sekarang masa degree aku disahkan magrain laaaa pulakkk!!
maybe sebab stress (kata dokter) wakakaka..terbahak2 aku gelak dalam hati..
stress pekebendenyeeeee..
actually aku dah sakit kepala 1 minggu..aku ingat power mata aku dah naik..
so..ak buat dont know je laaa..
Image Detail

and now...amek kau! magrain...penyakit yang aku x nak sgt2 !
masa 16 nov tu aku memang ditahap kritikal..aku x boleh nak buka mata..
nak jalan pun dah x stabil..xtahan sangat sampai nangis2 (memalukan)
telan uabat pun x ada effect pape..
housemate aku buat keputusan nak bawak aku pergi hospital segamat malam tu jugak..
dalam pukul 10 lebih aku pergi hospital sambil ditemani 2 org housemate aku..
nasib baik la malam tu x ramai orang..
lepas dokter check sana sini...dokter pun arahkan nurse tu bawa aku masuk wad..
masa tu aku x faham langsung maksud dokter tu..
nak tanya aku x larat..memang aku x larat !!
nurse masukan ubat melalui tangan aku..
lepas tu nurse tu blah camtu je...tinggal aku dalam bilik yang lampunya samar2 je..
seriously..wad tu memang menakutkan aku..
lepas tu aku dah x sedarkan diri..
dalam pukul berapa aku terjaga sebab aku terdengar perbualan antara nurse and patient..

patient : nurse..air ni dah habis..dah boleh balik ke ?
nurse : eh..awak x boleh balik..awak kena tahan wad..

what ??? tahan wad...???
erm..adakah aku pun kena tahan wad..?
dah la phone aku dengan housemate aku..
aku dah mula risau..risaukan housemate aku yang tengah tunggu aku kat luar..
dah la esok dorang ade presentation n test..

beberapa lama kemudian.........
(x tahu pukul berapa sebab aku x pakai jam)

dokter : atiqah..awak dah ok ?
aku : erk..dah2 !! (confident)
dokter : betol? dah x ada rasa pening2 dah ?
aku : haaa..ye2..da x ada..( cuba mengconfidentkan dokter)
dokter : ok..kalau dah ok awak boleh la balik malam ni..

dalam hati...fuhhhhh lega gileee..x nak aku tidur kat wad yg seram ni..haha
lagi pun aku x nak menyusahkan orang lain..wuhuhuhu (baiknya aku)
sebenarnya aku masih lagi rasa sakit kepala..sampai sekarang aku masih rasa lagi..

moral of the story : jgn pandang ringan dgn sakit kepala !


sila la jenguk blog housemate aku atyn akmal. housemate aku ada cerita pasal babak2 cuak dorang masa teman aku kat hospital hari tu..hahaha

*lebam kat tgn sebab kena cucuk dengan jarum yang tabal & panjang masih lagi x hilang T____T"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...