Sunday, April 14, 2013

al-fatihah buat makcu


arwah makcu pergi meninggalkan kami.
pemergiaan arwah secara tiba tiba
yang mengejutkan seluruh saidin's family
yang pergi tetap pergi
yang ditinggalkan haruslah meneruskan kehidupan.
semua orang sedih. aku juga.
tapi apa yang membuatkan aku lagi sedih
sebab aku tak ada disisi kazen aku disaat dia tengah sedih.
sudah 41 hari berlalu,
apa yang aku dapat lihat.
sejuk hati melihat perubahan kazen aku.
sekurangnya dengan pemergiaan arwah
telah memberi seribu keinsafan kepada orang lain
kazen aku sudah mula memakai hijab.
katanya akan terus berhijab.
dia pun makin lebih berdikari.
lebih bertanggungjawab.
alhamdulillah.
sesungguhnya pintu keinsafan itu sentiasa terbuka.


setiap orang akan pergi meninggalkan kita
alfatihah dikirimkan.
begitu juga dengan kita.
selagi kita boleh berubah kearah kebaikan
teruskanlah.
selagi belum terlambat.

INSYAALLAH :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...